De highlights van Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ine_Bart - WaarBenJij.nu De highlights van Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ine_Bart - WaarBenJij.nu

De highlights van Bangkok

Door: Ine geerdens

Blijf op de hoogte en volg Ine_Bart

24 December 2014 | Thailand, Bangkok

Vandaag hebben de highlights van Bangkok bezocht. We namen de skytrain tot aan de rivier. Van daaruit kan je de zogenaamde riviertaxi nemen. Een boot die op verschillende plekken aanmeert waar een bezienswaardigheid te bewonderen valt. Je krijgt op voorhand een kaart met nummers en welke tempels daar te zien zijn. Die nummers staan ook op de pieren, waardoor je makkelijk ziet waar je eraf moet. Als eerste bezochten we het Grand Palace (Koninklijk Paleis). Vooraf probeerde men ons al wat wijs te maken (you can't visit it now, there is a ceremony,...) maar we zijn er gelukkig niet ingetrapt ( dank u voor de tip, Lore!). We wisten wel dat je enkel binnen mocht met bedekte schouders en een lange broek (lang leve de afritsbroeken van de Decathlon!). Het paleis is omgeven door een groot domein. Er zijn ook enkele musea, waar o.a. zwaarden, medailles en juwelen van het koningshuis worden tentoongesteld. In de paleiszone zelf tref je prachtige Oosterse gebouwen aan met veel torentjes, kleuren en blingbling. Indrukwekkend. Net of je de wereld van 1000 en 1 nacht binnenstapt. Ook een model van de Angkor Wat in Cambodja staat er tentoongesteld. In dit domein ben je toch wel een paar uur zoet. Achter het paleis ligt de Wat Po (wat = tempel). In deze tempel ligt de grootste liggende, goudachtige, Buddha. Hij past eigenlijk net in het gebouw. Bij de tempel ligt ook een massageschool, waar leerlingen les krijgen over de echte Thaise massage. Je kan er zelf een massage vragen maar eerst moet je een nummertje trekken. 'Er zijn nog 35 wachtenden voor u'. Ok dan...Gelukkig ging het daar vooruit als aan de lopende band en waren we 40min later aan de beurt. Je moest niks uitdoen, er werd geen olie gebruikt, er werd vooral gewerkt op drukpunten van onder tot boven. Ze gebruikten hun handen, ellebogen en soms gingen ze ook gewoon op je zitten. Af en toe pijnlijk maar het viel goed mee. Op een gegeven moment moest ik op m'n buik gaan liggen en trok de masseuse mijn onderbenen richting mijn rug, soort van stretching. Toen ze daarna mijn voeten ook zo vastpakte dacht ik dat ze hetzelfde ging doen maar ineens kraakte ze al m'n tenen tegelijk. Jakkes, dit had ik niet zien aankomen! Al bij al zijn we er zonder scheuren vanaf gekomen en waren we goed los gemaakt. Met de overzetboot zijn we nog even de Wat Arun gaan bezichtigen. Het was toen al donker maar de tempel wordt heel mooi verlicht waardoor het een waar spektakel lijkt. Ons avondeten dachten we te zoeken in Chinatown. Het duurde wel even vooraleer we het effectieve centrum vonden. We liepen door de smalste steegjes tussen het vuilnis. Wat je ook vaak ziet in Thailand zijn zwervende katten en honden, die er niet als huisdieren worden beschouwd. De honden zien er meestal wel nog ok uit, de katten nogal uitgemergeld. Onderweg werden we geïnterviewd door Thaise studenten en toen we de weg vroegen aan een hoop legermannen, wilden ze erna met ons op de foto. Vreemd :) Toen we de drukke hoofdstraat van Chinatown gevonden hadden, wees een andere toerist ons een straatje waar je lekker kon eten aan een kraampje. Er zat veel volk buiten en aan dat kraampje lag heel wat vis tentoongesteld en wokte er een man in een soort van barbecue waaruit af en toe een gigantische vlam de lucht inschoot. We besloten om er ook te eten. We zaten tussen de vuilzakken en de afwasbakken, speciale sfeer. We moesten wel lang op ons eten wachten en vonden het niet echt lekker. In het ene gerecht zaten rode pepers, in het andere blokken (geen teentjes maar hele voeten) look. We hebben er nog de hele nacht plezier van gehad.