Massage op z'n Thaïs - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Ine_Bart - WaarBenJij.nu Massage op z'n Thaïs - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Ine_Bart - WaarBenJij.nu

Massage op z'n Thaïs

Door: Ine Geerdens

Blijf op de hoogte en volg Ine_Bart

29 December 2014 | Thailand, Chiang Mai

Vandaag was het tijd voor wat praktische zaken. Eerst hebben we een excursie geregeld voor morgen en overmorgen en dan besloten we om de was te gaan doen. Wat verderop in de straat zagen we een wasserette. Helaas verstond de uitbaatster bijna geen Engels. Er stonden ook geen instructies op de machines dus uiteindelijk kwam het er op neer dat we alles samen mochten gooien en dat alles op eenzelfde temperatuur gewassen werd. We kregen al schrik dat we onze onderbroeken niet meer aankregen maar we lieten het maar zijn beloop. Er bleek wel geen droogkast te zijn maar dit hebben we als echte reizigers opgelost door twee touwen te kopen en die op ons balkon op te hangen. Klinkt simpel? In werkelijkheid was er nog een stoel met daarop een krukje en een volle waterkoker voor nodig opdat onze was de grond niet raakte. Maar soit, moeilijk gaat ook! Namiddag hadden we een massage geboekt in een massagesalon. De mensen van het salon kwamen ons zelfs aan het hotel oppikken. Voor je naar binnen ging, moest je je schoenen ruilen voor een stel slippers. Binnen kwam je in een Oosterse oase van rust, bestaande uit donker massief hout. We kregen meteen een verfrissingsdoekje en een tasje thee. We hadden voor de aromatherapiemassage van een uur gekozen, en mochten eerst een geurtje kiezen dat ze zouden gebruiken. Bart koos de kokosgeur, ik ging voor jasmijn. Dan kwamen ze ons halen. Een vrouw voor mij, een man voor Bart. We kregen een badjas en soort van onderbroek mee die we moesten aandoen. Die onderbroek leek eigenlijk meer op een zwart netje, zoals de bomma'kes met krulspelden rond hun haar doen wanneer ze onder de droger gaan. Vooral bij mannen is dit een hilàrisch zicht :D. Daarna kregen we een voetbadje en mochten we elk op de massagetafel gaan liggen. Zoals de Thaï erom bekend staan, de hardhandige aanpak. We werden van boven tot onder onder handen genomen. Hierna volgde voor mij nog een gelaatsverzorging van een uur. Het ene crèmepje na het andere passeerde de revue. Deze keer met poezelige handjes. Nog wel leuk, alleen vond ik een uur toch wel iets te lang. Toen ik weer in de lobby kwam, vroeg ik aan Bart wat hij er van vond. Hij vond het er allemaal iets te intiem aan toe gaan maar ja, als man gemasseerd worden door een man is op zich al iets om als hetero aan te wennen :).
Nadien zijn we nog even een zijdewinkeltje binnen gewandeld en brachten de mensen van het massagesalon ons naar een restaurant in het centrum (Antique house). Echt niet normaal hoe vriendelijk de locals in het Noorden zijn, in tegenstelling tot de wel wat op geld beluste mensen in Bangkok. Het restaurant lag aan de rivier, mooi uitzicht, en er speelde een bandje. We hadden lekker gegeten maar de coördinatie trok op niet veel. We hadden een soep besteld met ons twee en dan elk een gerecht met rijst. Eerst kregen we het eerste gerecht, en toen was het lang stil dus besloten we maar om te beginnen. We hadden zo'n honger dat het eerste gerecht al op was toen ze met het tweede afkwamen. Aangezien er weer geen rijst bij was, hebben we de manager maar aangesproken. Nadien volgde nog een grote kom kokossoep. Ondanks de slechte service viel er aan de kok niets op te merken. Het was echt lekker! Enige nadeel aan een restaurant aan de rivier, merk ik nu een dag later: de ene muggenbeet na de ander...Achja, dat hoort erbij zeker? Om de avond af te sluiten hebben we nog wat gekuierd over de nachtbazaar. Inderdaad, alweer een markt :)