Op safari! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Ine_Bart - WaarBenJij.nu Op safari! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Ine_Bart - WaarBenJij.nu

Op safari!

Door: Ine Geerdens

Blijf op de hoogte en volg Ine_Bart

30 December 2014 | Thailand, Chiang Mai

On-ver-ge-te-lijk. Het woord waarmee we deze dag zouden beschrijven. Ik spreek voor ons beiden wanneer ik zeg dat dit een van de meest unieke ervaringen ooit was. 's Ochtends werden we door een busje opgepikt aan ons hotel voor een daguitstap. Na anderhalf uur zaten we in de jungle. We stapten uit en daar stonden ze naast de rivier: de ene olifant na de andere. De eerste activiteit was meteen de leukste en meest spectaculaire: een rit op de rug van een olifant. Wat hoog! We zaten op een soort van houten bankje op de rug van de olifant en een begeleider zat op het hoofd van het dier om alles wat onder controle te houden. Een olifant heeft eigenlijk wel een relaxte tred, en temidden van de jungle word je daar ook zelf rustig van. Je wordt wel flink door elkaar geschud. Het zijn ook geen effen wegen, soms een beklimming, soms toch wel steil naar beneden, waardoor je het gevoel krijgt van je bankje te glijden. Tijdens de rit kwamen we een boomhut tegen waar ze bananen verkochten voor de olifanten. We kochten een trosje zodat we de onze konden voederen vanop haar rug. Alsof ze het geroken had, gooide ze haar slurf over haar rug. Wanneer je een banaan naar de slurf bracht, zoog ze het meteen op, om het vervolgens in haar mond te gooien. Het duurde een fractie van een seconde voor ze klaar was voor de volgende lekkernij. Daarna wandelde ze met ons door de rivier, terug naar de startplaats. Een avontuur om nooit meer te vergeten! Aan de kant stonden nog olifanten waarmee je op de foto kon. De man naast de olifant deed teken op mij dat ik er moest op kruipen. Wel wat eng, zo alleen die olifant in het gareel houden! Nadien zei de man dat ik ervoor moest gaan staan. Ok, gewoon even poseren dacht ik. Niet dus, ineens greep die slurf mij vast en zette mij op z'n hoofd. Dit had ik niet zien aankomen :d. Bart onderging hetzelfde lot, al wist hij nu wel al wat hem te wachten stond. Hierna volgde een olifantenshow. Niet normaal welke trucjes ze die beesten hebben aangeleerd; op twee voeten gaan staan, dansen met een hoepel rond en mondharmonica in de slurf op 'gangnam style', fietsen, een schilderij maken...Je kon je ogen niet geloven! Nadien kregen we een uitgebreide lunch in buffetvorm, echt wel in orde! De namiddag begon met een korte wandeling wat verderop in de bergen naar de stam 'Karen Long necks', vrouwen met heel wat gouden ringen rond hun nek waardoor ze een keilange nek hebben. Wel erg, dat kan 3 tot 5,5 kg wegen en ze kunnen dat nooit uitdoen! Hun dorpje bestond uit kraampjes met strooien daken waar ze zelfgemaakt producten verkochten. Hierna stond 'ox-cart riding' op het programma, een tour in een houten karretje getrokken door een soort van koeien met een bult vooraan. Bart heeft zelfs even de sturing mogen overnemen. Vervolgens vaarden we op een bamboevlot een stuk van de rivier af. Daar kwam ons busje ons oppikken om ons naar de laatste bestemming te brengen: een orchideeënboerderij. Alle kleuren hingen er in de serres naast elkaar. Een weelde van bloemen. 's Avonds zijn we een homemade pizza gaan eten in een restaurantje in de buurt van ons hotel. Het was een super dagje, dat we zo opnieuw zouden willen doen!