Phi Phi Islands - Reisverslag uit Phi Phi-eilanden, Thailand van Ine_Bart - WaarBenJij.nu Phi Phi Islands - Reisverslag uit Phi Phi-eilanden, Thailand van Ine_Bart - WaarBenJij.nu

Phi Phi Islands

Door: Ine Geerdens

Blijf op de hoogte en volg Ine_Bart

05 Januari 2015 | Thailand, Phi Phi-eilanden

Vandaag gingen we mee met een georganiseerde excursie naar de Phi Phi eilanden. De vriendelijke mensen van het hotel gaven ons zelfs een strandhanddoek mee. We werden met een ongemakkelijk busje naar de pier gebracht en stapten daar met een 50-tal anderen op een speedboat. De Phi Phi eilanden zijn eigenlijk twee eilanden: Phi Phi Don en Phi Phi Ley. Tijdens onze tour bezochten we vooral baaitjes van deze eilanden. Eerst mochten we even relaxen op Bamboo island. Dat reizen in groep en vooral het snel snel alles zien "binnen een half uur terug aan de boot" is iets wat we erbij moesten nemen. Onderweg trokken we foto's van Viking Cave, waar vogelnesten zaten maar dat stelde niet zoveel voor. Toen we voorbij Monkey beach kwamen, zagen we in de verte aapjes lopen op het strand, dus het heeft zijn naam niet gestolen! We kregen ook twee keer een snorkelmoment. Spetteren tussen het koraal en mooie gele vissen, was leuk! Daarnaast was het hoogtepunt van de dag een bezoek aan 'Maya bay'. Hier werd de film 'The Beach' ( yep, die met Leonardo DiCaprio) opgenomen. Een prachtige baai. Super helder water, heel zacht wit zand en een mooi tropisch woud erachter dat je in Center Parcs doet wanen. Echt de moeite. Hier aanspoelen lijkt me helemaal zo erg nog niet! Na ons dagje eilandhoppen wisselden we van hotel. Deze keer dus naar het nog chiquere Deevana Plaza. Hoewel ik de service niet top vind, is het hotel wel mooi ingericht. Ook wel groot. De balkonnen zijn allemaal wit met houten reling en liggen tegenover elkaar. Tussen de twee kanten ligt een langwerpig zwembad dat ver doorloopt, net als een pad. Wel mooi gemaakt. Nadat we ons verfrist hadden, besloten we om naar het restaurant te gaan dat iemand van onze groep in Khao Sok ons had aangeraden: Kruthara. Uit de toeristenzone maar wel stampvol. De twee dwergvrouwtjes die er rondliepen waren keischattig. Je kon er vooral veel vis krijgen. Als je binnenkwam, stond het vol aquariums en stond er een tafel waarop verse vis lag. Dat wou ik toch wel eens proeven. Ik mocht kiezen welke vis ik wou en die zouden ze dan bereiden. Ik had gekozen voor 'red snapper', gegrild met kruiden. Ik kreeg werkelijk de hele vis van kop tot staart op m'n bord. Het is een gepeuzel maar het was wel goed klaargemaakt. Bart is geen viseter, hij had gekozen voor runds in oestersaus en vond het ook super lekker. Een aanrader!