Best morning ever! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Ine_Bart - WaarBenJij.nu Best morning ever! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Ine_Bart - WaarBenJij.nu

Best morning ever!

Door: Ine Geerdens

Blijf op de hoogte en volg Ine_Bart

04 Januari 2015 | Thailand, Chiang Mai

Vandaag moesten we vroeg opstaan. Rond 7u werden we bij het ontbijt verwacht, dus moesten we rond half 7 opstaan. Muskietennet aan de kant, deurtje vanachter opendoen en in het meer springen. Zálig wakker worden. Niets anders dan prachtige natuur zo ver je kan zien. Na een frisse duik gingen we op een wel erg unieke manier ontbijten. Op een bamboevlot! Daarop stond een lange tafel met houten banken. Onze eitjes en toast stonden al klaar en tijdens het eten konden we weer genieten van de mooie jungle die het meer omarmt. Hier en daar hadden we zelfs verschillende aapjes gespot. Echt heel leuk. Daarna zat het er voor ons op. We vertrokken terug met de longtailboat. Het was wel echt transportdag vandaag. Vanaf de pier werden we met een busje weer naar Tree Tops (~boomhutten) gebracht en kregen we daar blijkbaar nog een lunch. Hadden we dat geweten hadden we onze koffer daar ook laten staan! Dan weer het busje in tot op een bepaalde plaats waar we van busje moesten wisselen omdat we lang moesten rijden en er in het eerste busje geen airco was. De chauffeur zou ons brengen naar het 'hotel' in Krabi waar we twee nachten geleden sliepen, omdat daar onze bagage nog stond. Maar we maakten ons de bedenking dat het wel stom was die tussenstap nog te doen omdat we dan de dag erna weer een taxi moesten zoeken om naar onze laatste bestemming, aan de andere kant van Krabi, te gaan. Dan waren we weer tijd kwijt en er was in de buurt toch niet zoveel te zien. Dus besloten we om na het ophalen van onze bagage meteen door te gaan naar onze laatste bestemming. De chauffeur wou dit wel doen en bij het vorige hotel moesten we geen annuleringskosten betalen (het hotel kostte ook maar 10euro voor een nacht dus het zou ook niet erg geweest zijn). Ik had gedacht dat het verder lag maar na een halfuurtje waren we er al. Voor de eerste keer de zee gezien! De hotels liggen wel een stuk verderop dus geen zicht op zee hotel. We hadden blijkbaar wel een van de chiqueste hotels uitgekozen! Maar dat was ook de bedoeling, om de laatste dagen wat te bekomen. Maar dat hotel hadden we dus pas vanaf morgen geboekt. We informeerden of de kamer ook vandaag beschikbaar was en dat was het geval...Maar tegen een veel duurdere prijs! Blijkbaar heeft dat met de wisselkoers enz. te maken. Hoe belachelijk! Het was echt met de helft duurder. We vonden het allebei wat veel geld voor een nacht maar ik had het er eventueel wel voor over...Moe, al die bagage mee en anders morgen weer van hotel wisselen pff. Bart kon zich er niet mee verzoenen dus hebben we de gulden middenweg gekozen en stelde ik voor dat we (eerst zonder koffers) in de straat eens gingen informeren bij andere hotels. We hadden er vrij snel een gevonden (hotel Nagapura). Het was ook wel een mooi hotel en omdat we een kamer namen wat verder dan het hoofdgebouw en het uitzicht daar niet veel voorstelde kostte het maar 2000 baht ipv 5000 zoals bij het andere. We konden ook ineens aan een kortingsprijs een excursie boeken bij hen dus hadden we meteen een uitstap naar de Phi Phi eilanden erbij voor het bedrag waar we anders alleen een kamer voor hadden. Beiden tevreden :). Het personeel was ook heel vriendelijk en behulpzaam. ' s Avonds waren we nog Mexicaans gaan eten, met een coupe sangria erbij en een zanger en zangeres op de achtergrond. Het is duidelijk dat we nu in toeristenzone zitten. Wanneer je de straat op gaat, staat de ene 'tourist information' stand na de andere om excursies te verkopen en spreekt men je ook constant aan. Niet zo leuk. Maar voor morgen hebben we alleszins al een excursie vastliggen!