De mooiste stranden - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van Ine_Bart - WaarBenJij.nu De mooiste stranden - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van Ine_Bart - WaarBenJij.nu

De mooiste stranden

Door: Ine Geerdens & Bart Kinable

Blijf op de hoogte en volg Ine_Bart

06 Januari 2015 | Thailand, Ao Nang

Vandaag wat langer geslapen. Nog net op tijd voor het ontbijt. Amai seg, wat een buffet! Meerdere soorten broodjes, beleg, cakejes, omelet, fruitmix, mini pannenkoekjes...mmm. We hebben nog wat vuile was naar de wasserette gebracht en mogen dat morgen weer gewassen en gedroogd gaan ophalen. Handig:) We hadden nog wat in de Trotter gekeken om te kijken wat we vandaag konden doen. Qua stad is hier eigenlijk niet veel te zien en in hoeverre ik van Phuket had gelezen was het daar vergelijkbaar (en 3u rijden van Ao Nang beach in Krabi, waar we nu zitten). Het is hier in het Zuiden dus vooral te doen om de mooie stranden en in dat opzicht is Ao Nang wel een goede uitvalsbasis. We besloten om zelf naar een eiland te gaan om wat te gaan snorkelen. Toen we bij de pier aankwamen, stond er nog een koppel te wachten dat naar dezelfde eilanden als ons wilde gaan. Dus deelden we een boot om de kosten te drukken. Onze 'kapitein' bracht ons eerst naar Phoda Island, een kleine 20min varen. Daar hadden we een uurtje tijd om wat te snorkelen. Op het strand zat een aap, was wel raar! Hij bleef gewoon zitten, je kon hem makkelijk fotograferen. Toch wel grappig hoe hard dat op een mens trekt. Je moest wel geen eten in het zicht leggen of hij was ermee weg (ik zou het hem ook niet voederen want dat beest had grote vlijmscherpe hoektanden). Tijdens het snorkelen zagen we zowat dezelfde dingen als gisteren. Al hadden we nu ook wel een soort van levende plant ontdekt, een fel blauwe die vastzat op het koraal. Wanneer Bart hier met zijn go pro tegenkwam, knijpte die bloem zichzelf precies dicht. Speciaal! Hierna vaarden we verder naar het tweede deel: Chicken Island. Hier lopen geen kippen rond maar de rots op het eiland heeft wat weg van de kop van een kip. Vanaf dat eiland kan je -afhankelijk van het tij- rechtover wandelen naar Tup Island. We wandelden door het lage water van de ene naar de andere kant. Dit zijn echt de meest prachtige stranden die je je kan voorstellen. We kregen twee uur de tijd en de meeste toeristen begonnen stilaan te vertrekken. Parelwit strand, bootjes op het water, kolossale rotsen die uit het water omhoog rijzen, prachtig. Toen we wilden terug wandelen was er bijna niemand meer op Tup Island. Geweldig! Deze keer moesten we niet meer door het water wandelen maar had er zich ondertussen een zandpad gevormd waar je kon overlopen. Cool om te zien; keek je links dan zag je sterk golvend water, keek je rechts zag je rustig kabbelend water. Mooie plek om de zon te zien ondergaan. Het was wel een hele opgave om terug op onze boot te geraken, deze lag door de lage waterstand diep in de zee. Terug op de begane grond hebben we nog wat langs de winkeltjes gekuierd, een restaurantje bezocht en zijn we terug gewandeld naar ons hotel. Toch weer een topdagje!