Chillen - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van Ine_Bart - WaarBenJij.nu Chillen - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van Ine_Bart - WaarBenJij.nu

Chillen

Door: Ine Geerdens

Blijf op de hoogte en volg Ine_Bart

07 Januari 2015 | Thailand, Ao Nang

Een dagje relaxen mag ook eens. Na een stevig ontbijt hadden we ons een leuk plekje naast het zwembad uitgekozen. Wat muziek luisteren, kruiswoordraadseltje invullen, een plonske doen bij 30 graden. Life is good :). Rond de middag hadden we naast de kant van de weg nog halt gehouden voor een kleine lunch: mango met sticky rice en een sapje slurpen uit een dikke kokosnoot. Daarna wilden we naar het strand gaan, maar liefst niet het overbevolkte gedeelte. De tuk tuk zette ons af en we wandelden zelf wat verder op zoek naar een goed plekje. Op een gegeven moment begon er een vrouw naast ons te lopen die reclame maakte voor haar massagesalon. Zo zijn er velen maar het was wel echt een toffe. Zij nam ons steeds verder mee en op een gegeven moment werd de straat smaller, hingen er lampionnen in de lucht en stapten we precies het paradijs binnen. Links allemaal hutjes met strooien dak waar mensen op de massagekussens lagen, rechts de zee. Nam je een massage dan kreeg je er heel wat bij. We kregen twee stoelen met tafeltje, mochten gebruik maken van een matje en kussentje om op het strand te liggen en kregen een stuk ananas op een stokje. Een massage van een uur kostte nog geen 10 euro, daar zou je bij ons enkel de strandstoel voor krijgen! We hadden ons goed geïnstalleerd en hadden even in de zee gezwommen maar na een klein uurtje begon het wat te regenen. Tijd voor die massage! Ik koos voor de Aloë Vera massage, die goed was voor de huid na zonnebrand, Bart ging voor de hardhandige Thaïse massage en werd helemaal uiteen ge(t)rokken. Daarna had ik nog een manicure en pedicure laten doen. Ik mocht een kleurtje kiezen en een figuurtje dat ze op mijn nagels zou maken. Het resultaat mocht er zijn: rode nagels met telkens een wit bloempje op. Bart had ondertussen nog een bende aapjes gespot op het strand. Intussen ging de zon onder en begon onze maag te knorren en aangezien je naast de zee BBQ kon eten, moesten we geen twee keer nadenken. Twee stukken vlees, maïskolf, aardappel in de schil, slaatjes naar keuze en achteraf een dessertje, we hadden zeker genoeg gegeten! Al kunnen we dat vettigere eten precies moeilijker verdragen. Van Thaïs eten voel je je nooit opgeblazen, dat moet dan toch echt gezond zijn! En lekker! Na ons etentje gingen we onze was nog ophalen en hebben we een scooter gehuurd om morgen Krabi nog wat verder te verkennen.