Van Noord naar Zuid - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Ine_Bart - WaarBenJij.nu Van Noord naar Zuid - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Ine_Bart - WaarBenJij.nu

Van Noord naar Zuid

Door: Ine Geerdens

Blijf op de hoogte en volg Ine_Bart

01 Januari 2015 | Thailand, Chiang Mai

Wanneer je van de ene bestemming naar de andere reist, heb je soms wel het gevoel dat het een 'verloren dag' is. Aangezien we gisteren oudjaar hadden gevierd, leek het ons niet aangewezen de ochtendvlucht naar Krabi te nemen, maar wel die van 17u30. Om 12u moesten we uit onze hotelkamer, rond 15u30 kwam de taxi ons oppikken. Ontbijt was al gepasseerd dus besloten we een stukje te wandelen en richting een theesalon te gaan. Hoewel je je hier vaak afvraagt 'hoe kan je daar nu in wonen?', zijn de mensen hier wel altijd super vriendelijk. Bij het theesalon zagen de drankjes er wel lekker uit, maar je kon er niets eten dus gingen we naar een Amerikaanse bakery om de hoek. We bestelden beiden een broodje/bagel en de apple pancakes. Hier hadden we ons toch wat aan mispakt, we zijn ondertussen de Aziatische porties gewoon en hadden er niet meer aan gedacht dat het in Amerika grote porties zijn. Gelukkig kennen ze daar wel de doggy bag :). Nadien bracht de taxi ons naar de luchthaven en niet veel later hingen we opnieuw in de lucht, op weg naar het Zuiden. Aangekomen in de luchthaven van Krabi was het een en al chaos. De bagage van alle vluchten kwam aan op dezelfde band en het was totaal niet duidelijk van welke vlucht welke bagage was. Een taxi bestellen was hier keiduur dus kozen we maar voor een shuttle. We vroegen nog 'zet die ons af aan het hotel?', 'ja', zei men. Niet dus. De bus werd vooraan volgepropt met valiezen en erachter zat het volk. Iedereen werd op dezelfde plaats gedropt. We hadden geen kaart en toen we vroegen waar ons hotel lag zei de man van de aankomstplaats gewoon 'weg volgen en dan naar links'. We hebben nog een drietal keer de weg moeten vragen, men is hier duidelijk niet zo vriendelijk als in het Noorden en velen spreken amper Engels. Om ons hotel te bereiken moesten we met ons heel hebben en houden een steile zijweg naar beneden, het leek wel of we de jungle al in gingen. De vrouw van de receptie van de guesthouse leek ook niet echt vriendelijk en bracht ons naar onze kamer. Ok, voor 16 euro per nacht kan je niet veel verwachten maar toch, het was wennen. De deksel van de stortbak van de wc lag er niet meer op, dus je moest je hand in die bak steken om te kunnen doorspoelen en de douche was gewoon een douchekop in het midden van de badkamer, zonder douchebak of gordijn. Als je even later naar de wc ging, stond je dus met je voeten in het water. 'Het is maar voor een nacht', denk je als je het boekt, maar volgende keer toch liever een upgrade! Het bed was ook super laag en je voelde de vering erdoorheen. Ook om iets te gaan eten kregen we geen tips gewoon 'terug naar de weg waarvan je gekomen bent'. We zagen geen eetkraampjes op straat en weinig restaurants dus het viel wat tegen. Uiteindelijk iets gegeten om gegeten te hebben, maar het was niet om over te stoefen. Ook veel rondhangende jongeren enz, Krabi maakte voor mij geen al te beste eerste indruk.