Into the wild - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Ine_Bart - WaarBenJij.nu Into the wild - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Ine_Bart - WaarBenJij.nu

Into the wild

Door: Ine Geerdens

Blijf op de hoogte en volg Ine_Bart

02 Januari 2015 | Thailand, Chiang Mai

Vandaag begon onze driedaagse jungletocht in nationaal park Khao Sok. De taxichauffeur kwam ons ophalen aan het hotel. Wat later dan voorzien want hij was fout gereden. Dat belooft. We moesten normaal een drietal uur rijden. We kregen al snel de indruk dat hij Tree Tops niet goed wist liggen. Elke keer opnieuw google maps openen, nog eens naar zijn baas bellen...Nadat we al vier keer voorbij hetzelfde gepasseerd waren, dachten we er nooit te geraken. Uiteindelijk is het hem wel gelukt (hij heeft voor ons zelfs vitaminedrankjes en nootjes gekocht) en waren we rond de middag op onze bestemming. Speciale locatie! De lobby is helemaal in junglesfeer gemaakt, à la Jurrasic Parc, en achteraan is er een grote zwemvijver. Al hadden we wel de indruk dat het allemaal wat vergane glorie was. In het kleine vijvertje bij de inkom lag er een dode spin, echt een grote! Met poten die leken op takken, bah. Toen we de sleutel van onze boomhut kregen, zeiden ze erbij dat we geen eten zichtbaar in de boomhut mochten leggen omdat er anders beesten (zoals apen) zouden binnen breken. Na enkele trappen gedaan te hebben zagen we die boodschap ook op onze deur hangen. Oh my god waar zijn wij beland! De boomhut zag er verouderd maar ok uit, met een boomstam die dwars door het dak van de hut heen ging. Als je een warme douche wou nemen moest je duidelijk de instructies volgen, anders kon er door de stroomstoring brand uitbreken! Daarna moesten we meteen gaan lunchen want de rest van de groep (2 Belgen, 2 Nederlanders en 2 Duitsers) waren er al. Tof groepje. Dan vertrokken we met de gids in een busje. Qua service en vriendelijkheid kon er wel heel wat bijgeleerd worden. Het busje dropte ons ergens en we moesten een tijdje wachten eer de mannen met de kano's gearriveerd waren. We gingen per twee in een kano zitten en kregen er een peddelaar bij. We vaarden door een mooie rivier met mooie uitzichten, kleurrijke vlinders en vogels en zagen zelfs een slang in een boom liggen. Op een gegeven moment krioelde het van de vissen. Onder ons, langs ons, voor ons, achter ons, helemaal omsingeld. De peddelaar had wat snoepjes mee die we naar de vissen mochten gooien. Een hoop gladjanussen op elkaar! Het was toch wel een leuk tochtje. Daarna zouden we bij een lokale tempel apen gaan voederen. Amai dat was de moeite seg! Een grot met een Buddhabeeld, net voor ons hotel en die dag waren er geen apen te zien. De gids zei ook geen woord en sprak amper Engels. Dan zijn we nog twee minuten naar een uitzichtpunt en naar een mini-waterval zonder water geweest en voilà het dagprogramma zat er al op (het was toen 17u). We vroegen nog of we een wandeling konden maken maar dat kon volgens de gids niet. Het diner met olielampen en vuurvliegjes werd ook wel verbloemd want in werkelijkheid aten we onder TL-verlichting en tussen de muggen. We hadden toch wel wat meer verwacht van deze dag maar soit, we zitten wel in een super mooie omgeving. De beesten die dit met zich meebrengt, zal nog wennen zijn. Toen ik in de lobby naar het toilet wou gaan zag ik een groot dier achter de vuilbak kruipen. Net een tarantula! Dit wou Bart natuurlijk zien en met een bang hartje trok hij de vuilbak weg...het bleek een dikke pad te zijn, maar toch je weet hier nooit. Uiteindelijk vroeg in onze boomhut beland, weer met een bed waar je super hard de vering door voelde en een muskietennet er rond. Speciaal!